Vanlig händelserik vardag

Följer Bloggen som Gustav och Nina skriver från Shanghai och tycker plötsligt att jag inte har något att berätta. Här finns inga kineser som vänligt ger mig cykelnyckeln när jag förlorat den - men ingen tar förstås heller min mobil när jag sitter i parken. Kanske för att jag inte sitter i en park, det är för blött att sitta i en park i Visby i oktober. Inte kastar jag mig heller efter någon tjuv i ett buskage.

Här lunkar vardagen på. Men det händer en del här som kan vara värt att notera ändå - när jag tänker efter.

Boel har hälsat på. Boel är Claes gamla studiekamrat och sedemera granne och min arbetskamrat från lärarhögskolan. Vi hade en lyckosam svamputflykt i söndags med strålande höstväder.




I förrgår firades "Bokens Dag" i Visby. 12 inbjudna författare mötte ca 1000 personer. Jan Guillou, Majgull Axelsson, Cecilia Hagen, Elsie Johansson, Carl Johan de Geer, Håkan Nesser med flera. En härlig dag med många skratt och häftiga berättelser.
Jo jag glömde berätta det värsta. Dobby blev påkörd av en bil i tisdags kväll. Han kom hem blöt och kall. Jag hittade honom på köksgolvet, svårt medtagen. Hål på lungan och hjärnskakning. Han fick stanna på Romas veterinärstation en dag, fick syrgas och smärtlindring. Han är fortfarande dålig, går inte, äter inte och vi skjuter in vatten i munnen med hjälp av en spruta . Bara att hoppas att han har ett av sina nio liv kvar. Vi vårdar honom som ett barn och han sover i vår säng.....Näst efter Herman den finaste katten i världen



Anton flyger och far, Umeå, Sundsvall Göteborg...Förra helgen var hela familjen i Bryssel. Enligt en färsk rapport kliar det i munnen på Helmer, kanske är det tänder påväg.

Kanske kommer jag att sluta att vara "den" nu, som Allan envist kallat mig. Han har nämligen lärt sig säga Kerstin och häromdagen hade jag en telefonkonversation med honom. Visserligen med Anton som översättare -men det var en lycklig stund.

Hugo har det bra. Han kan konsten att dupera sina lärare och gör det med glädje. En dikt av Karin Boje i slutet av ett projektarbete gav högsta betyg. Dessutom ...men det kanske är hemligt...

Inga kommentarer: