Kavalkad över våren 2009

I april tog ork, initiativkraft och lust för att fullfölja inläggen här slut. Jag saknade motivering. Nu när juli nästan är slut och jag just gått igenom vad som hänt under ett år och tittat på bilderna, inser jag att den enda meningen med den här typen av blogg är just att förlänga minnet. Och det behöver jag - som just fyllt 60.
Så här kommer våren 2009 i ett svep


Studieresa till USA
Tillsammans med kollegan Leif och 14 andra nordiska bibliotekarier besökte jag under två veckor en mängd bibliotek i Seattle, Denver och Massachussets. Sedan stannade Leif och jag kvar ytterligare en vecka, turistade i New York och besökte bibliotek i universitet och högskolor som bedriver undervisning enligt "Liberal Arts Education" modellen




Tommy fyllde 60 och hade stort kalas i Vretaberg

Tid för barnbarn
Det blev inte många besök till Allan och Helmer men här leker vi som vanligt med tågbanan

Biblioteksdagarna i Uppsala

Matboksmässa på Almedalsbiblioteket

Nytt Café i foajén


Inga kommentarer: